Jak obniżyć cholesterol?

0
216
jak obniżyć cholesterol, Jak obniżyć cholesterol?

Cholesterol to problem, z którym boryka się wiele osób. Może być naprawdę niebezpieczny i będąc w grupie ryzyka trzeba go cały czas kontrolować. Wydaje się, że specjalistyczna dieta jest nudna i bez smaku. Wszystko zależy od nawyków, które w sobie wypracujemy. Można przygotować naprawdę pyszne dania, a do tego zdrowe i lekkie. Oto, jak obniżyć cholesterol stosując się do kilku ważnych rad.

Czym jest cholesterol i skąd pochodzi?

Cholesterol pochodzi przede wszystkim z produktów odzwierzęcych. Częste spożywanie mięsa, jaj i nabiałów powoduje odkładanie się niezdrowego tłuszczu. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje cholesterolu – jeden dobry, a jeden zły! HDL, czyli ten dobry, to nic innego jak specjalna frakcja, która odprowadza zalegający cholesterol do wątroby. Odpowiada za jego usuwanie. LDL to ten zły, który może doprowadzić do zatorów w tętnicy. Jak widać, w organizmie nie powinno brakować HDL, ale za to nie chcemy LDL! Niestety, na pierwszy z nich nie mamy zbyt dużego wpływu, gdyż w głównej mierze odpowiada za niego genetyka.

Jak obniżyć cholesterol, czyli jedz i pij zdrowo

Aby mieć pewność, że w naszym organizmie nie zalega nadmiar cholesterolu, musimy wprowadzić zdrowe nawyki do naszej diety. Jednym z wartościowych składników, które powinniśmy spożywać, jest błonnik. Odpowiada on za regulację działania układu trawiennego i szybszy metabolizm. Jakie produkty zawierają najwięcej błonnika? Jest to fasola i inne nasiona strączkowe, nasiona lnu, jabłka, owoce cytrusowe oraz produkty pełnoziarniste. Błonnik wpływa na oczyszczanie przewodu pokarmowego, gdyż nie jest trawiony przez organizm. Zbiera on wodę i żółć, które następnie są wydalane razem z nim z organizmu.
Innym drogocennym produktem, który idealnie wpisze się w nasz zdrowy jadłospis jest zielona herbata. Badania wykazały, że codzienne picie naparu z liści lub proszku matcha obniża poziom cholesterolu we krwi. Jest ona również bogata w przeciwutleniacze.

Zdrowe tłuszcze i smaczna dieta – kuchnia śródziemnomorska

Nie wszystkie tłuszcze są złe dla naszego organizmu i dokładają się jak cholesterol. Niektóre z nich są wręcz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Tłuszcze dzielą się na nasycone i nienasycone. Dla nas niezdrowe są te pierwsze. Zwiększają poziom LDL, obniżają HDL. Tłuszcze nienasycone za to mogą obniżyć poziom lipidów we krwi. Przykładem diety zdrowej i bogate w zdrowe tłuszcze jest kuchnia śródziemnomorska. Wiele pochodzącej z niej przepisów zawiera ryby, oliwę z oliwek, produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa. Nie ma ona za wiele nabiału i czerwonego mięsa. Jest więc idealnym sposobem, jak obniżyć cholesterol.
Dieta nie musi być ciężkim przymusem, ale przyjemnością. Możemy nauczyć się łączyć zdrowe produkty w taki sposób, aby stworzyć przepyszne dania, bez nadmiaru soli, niezdrowych tłuszczy czy nabiału. Zdrowie na talerzu to smak na talerzu. Sprawdź sam i przekonaj się o niesamowitych efektach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here